July 07, 2017

England - my second home PL|EN

*Scroll down to read in English*

Zazwyczaj gdy wyjeżdżamy za granicę, targają nami różne uczucia. Podekscytowanie i radość, ale również strach i niepewność. Te drugie towarzyszą nam szczególnie, gdy wybieramy się tam nie tylko na wakacje, lecz na dłuższy okres czasu. Tak jak ja. W Anglii jestem już ponad rok. Dokładnie rok, miesiąc i trzy dni. Pokochałam ten kraj całym swoim sercem. Jest duża różnorodność kulturowa, a ludzie są tutaj niezwykle mili. Oczywiście, zawsze znajdzie się jakiś wyjątek od reguły, ale w ciągu mojego roku tutaj spotkałam dwie, być może trzy osoby, które nie były przychylnie nastawione do mojej osoby tak o, bez powodu. Spacerując po Londynie, nie ma opcji, byśmy nie zamienili z kimś słowa, bo ludzie najnormalniej w świecie ze sobą rozmawiają, nawiązują znajomości bez większych problemów. Ponadto Anglia jest pięknym krajem, możemy zwiedzić wiele miejsc, niektóre są tłoczne, niektóre niezwykle ciche i spokojne. Angielskie miasteczka mają swój klimat, dzięki czemu każde nowe miejsce jest dla nas wyjątkowe. Świetne imprezy to tylko dodatek do tego wszystkiego. Jedynym minusem jest pogoda. Nieprawdą jest to, że w Anglii ciągle pada, jednak latem pogoda pozostawia sporo do życzenia. Natomiast zimą, jeśli ktoś nie lubi jej tak jak ja, możemy cieszyć się brakiem śniegu i niewielkimi mrozami. Muszę przyznać, że połowa mojego serca na zawsze pozostanie tutaj. Nie wiem, co przyniesie mi przyszłość, ale Anglia zawsze będzie dla mnie ważna. Wyjazd tutaj był jedną z najlepszych decyzji w moim życiu. Choć tęsknię za swoją rodziną, cieszę się, że mogłam poznać inny świat i inną kulturę, nieco się tutaj rozwinąć. Nie będę kłamać, takie wyjazdy są trudne. W końcu jesteśmy sami, z daleka od rodziny, od przyjaciół. To wyzwanie. Myślę jednak, że warto spróbować, by w przyszłości nie żałować. Jeśli będzie nam źle, zawsze możemy wrócić. Dlaczego piszę ten post ? Pomimo tego że dostałam się na studia w Anglii, zastanawiam się nad powrotem do Polski. Nie wiem jeszcze, jaka będzie moja decyzja, ale muszę przyznać, że przykro mi na myśl o zostawieniu tego wszystkiego tutaj, jednak nawet jeśli wrócę do Polski, nie pożegnam się z UK na zawsze. Poza tym na mojej liście jest jeszcze trochę miejsc do zobaczenia..USA, Włochy. Wyjazd do Anglii zdecydowanie wzbudził we mnie miłość do podróżowania. 
_______________
Usually, when we travel abroad, we feel different emotions. Excitement and joy, but also fear and uncertainty. The latter are especially for us when we go not only for holidays, but for a longer period of time. Just like me. In England I am over a year. Exactly one year, one month and three days. I fell in love with this country with all my heart. There is great cultural diversity and the people here are extremely nice. Of course, there will always be an exception to the rule, but during my year here I met two, maybe three people who were not favorably to my person for no reason. Strolling through London, there is no way we can not exchange words with people, because the most people there talk to each other, they make friends without much trouble. In addition, England is a beautiful country, we can visit many places, some are crowded, some extremely quiet and peaceful. English towns have their own atmosphere, so every new place is unique to us. Great parties are just an addition to it all. The only downside is the weather. It is not true that in England it is constantly raining, but in the summer weather leaves a lot to be desired. In the winter, if someone does not like her like me, we can enjoy the lack of snow and little frost. I must admit that half of my heart will always remain here. I do not know what the future will bring me, but England will always be important to me. Coming here was one of the best decisions of my life. Although I miss my family, I am glad that I could know another world and another culture, develop here a little. I will not lie, such trips are difficult. In the end we are alone, away from family, from friends. This is a challenge. I think, however, that it is worth trying to not regret in the future. If we get bad we can always go back. Why do I write this post? Although I went to study in England, I was thinking about returning to Poland. I do not know yet what will be my decision, but I have to admit I'm sorry to leave everything here, but even if I come back to Poland, I will not say goodbye to the UK forever. Besides, on my list there are still some places to see..USA, Italy. Traveling to England definitely aroused my love for traveling.

18 comments:

  1. Nigdy nie byłam w Anglii, ale podoba mi się ten kraj, zwłaszcza że słyszałam właśnie już wcześniej, że ludzie tam są zazwyczaj bardziej mili. Ja jakbym miałam okazję tam studiować to chyba bym zaryzykowała, choć wiadomo ciężko wszystko tutaj zostawić.

    ReplyDelete
  2. Przesliczne zdjęcia, nigdy nie bylam ww Anglii :)

    ReplyDelete
  3. Miałam lecieć do Londynu kiedyś, już nawet bilety były kupione, ale niestety coś mi ważnego na uczelni wtedy wypadło i nie poleciałam. Piękne zdjęcia :)

    ReplyDelete
  4. Raz byłam w Anglii, w Londynie spędziłam tylko jeden dzień. Było cudownie, uwielbiam angielski klimat!

    MÓJ BLOG
    INSTAGRAM

    ReplyDelete
  5. Świetne zdjęcia. Nigdy nie byłam w Anglii ale szczerze mówiąc nie jest to miejsce, które chciałabym odwiedzić. Zdecydowanie bardziej ciągnie mnie do Azji. Mimo że piszesz, że dla Ciebie jest to cudowne miejsce jakoś nie potrafię się przekonać :) to chyba zależy od gustu i preferencji, niemniej jednak to świetnie, że tak dobrze się tam czułaś :)

    ReplyDelete
  6. Anglia to piękny kraj! Super, że Tobie się tam podoba. :)
    MÓJ BLOG - KLIK!

    ReplyDelete
  7. Rozumiem Cię, ja też tęskniłabym za Polską :)

    ReplyDelete
  8. studia w Anglii to byłoby spełnienie marzeń..., chociaż w pewnym sensie rozumiem, że się wahasz.. w każdym razie powodzenia <3
    pozdrawiam, Mrs.Adella

    ReplyDelete
  9. Chciałabym pojechać do Anglii ale nie żeby tam mieszkać tylko bardziej aby pozwiedzać :)

    ReplyDelete
  10. Ja tam nigdy nie byłam i raczej nie bedzie mi dane być :(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Bardzo polubiłam się z Anglią, teraz chętnie bym tam wróciła, ale jedynie na wakacje.

    ReplyDelete
  12. Dokładnie znam to uczucie, ja też mieszkałam poza Polską i to w Afryce! Kocham podróżować i nigdy nie chcę przestać !:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W Afryce ?! To mnie zaskoczyłaś ! O tych rejonach nawet nie marzyłam, haha :D

      Delete
  13. Wpis obala wiele stereotypów o Anglii (a przecież są jeszcze Walia, Szkocja...) i jej mieszkańcach. Osobiście chciałabym jednak trochę przekornie (a co!) pojechać do Walii :) Zapraszam do siebie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj do Walii też chcę się wybrać. Poza tym kocham Walijczyków za ich akcent ! Mogłabym ciągle słuchać. ;)

      Delete
  14. A ja właśnie powróciłam na dobre do PL po pięciu latach życia w UK :)
    świetne zdjęcia:)
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  15. Nie miałam okazji wyjechać do Anglii, ale pewnie jeszcze kiedyś to nadrobię. Piszesz, że chcesz jeszcze zwiedzić USA, mi się to wręcz marzy!

    Piękne zdjęcia, pozdrawiam.

    ReplyDelete
  16. Super zdjecia! Ja uwielbiam podróżować! Strasznie sie boje latac ale gdy bylam mala sporo zwiedziłam z rodzina i mam prześwietne wspomnienia i zdjecia z dzieciństwa. Mam nadzieje ze zwiedze caly swiat! Marzy mi sie odwiedzić odległe zakątki. Buziaki

    Caiawichowska

    PinkyPromiseGang 👈🏻oddaje obserwacje👈🏻 +ROZDANIE

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)