June 17, 2017

Not ready to be an adult PL|EN

*Scroll down to read in English*

'Dojdziesz do osiemnastki, a później to już z górki.' - ile z Was słyszało takie słowa ? Ja słyszałam je niejednokrotnie. Nie mam nawet dwudziestu lat ( jeszcze niecałe dwa miesiące ! ), ale mam wrażenie, że to zupełnie mija się z prawdą. Być może dlatego że nigdy nie wyczekiwałam aż tak bardzo tego dnia, gdy oficjalnie stanę się osobą pełnoletnią. Nie wiąże się to przecież tylko z tym, że człowiek może legalnie kupić alkohol czy wejść do klubu. Spada na nas wiele decyzji i nowych obowiązków, które czasami nas przytłaczają. Ostatnie kilka dni, ba, tygodni, spędziłam w domu bez totalnej ochoty na cokolwiek. Nagle dopadło mnie milion zwątpień, strach, niepewność. To wszystko wydaje się być takie ciężkie i nie do ogarnięcia. Chociaż wiem, że w tym momencie osoby starsze ode mnie pewnie zaśmieją się i pomyślą, że nie wiem, jak wiele tego wszystkiego mnie jeszcze czeka. Domyślam się. Obawiam się, że mogę sobie nie dać rady, jednak jeśli znów dopadnie mnie to wszystko, będę miała przy sobie osoby, które jakoś mnie z tego wyciągną i mi pomogą tak, jak stało się to tym razem. Wiem, że to dopiero początek mojego życia i cieszę się z tego, jak wiele możliwości mam, lecz mam wrażenie, że to wszystko mnie po prostu przytłoczyło. Minęło jednak te kilka totalnie zmarnowanych tygodni i zrozumiałam, że nie mam się co spieszyć, że na wszystko nadejdzie czas, a ja powinnam cieszyć się chwilą. Mam jedynie nadzieję, że takie myślenie pozostanie u mnie na dłużej, bo jestem jedną z tych osób, których humor i patrzenie na świat potrafi zmienić się kilka razy w ciągu dnia, przerażające, ale przynajmniej nigdy nie jest nudno ! 
_________________
'You will be eighteen and then it gets over the hump.' - how many of you have heard these words? I have heard them many times. I am not even twenty years old (yet less than two months left), but I have the impression that this is not really true. Perhaps because I never expected so much that day when I officially became an adult. It does not only involve the fact that a person can legally buy alcohol or enter the club. Many decisions and new responsibilities fall upon us, which sometimes overwhelm us. Last few days, weeks, I spent at home without a total desire for anything. Suddenly I got a million doubts, fear, uncertainty. It all seems so heavy and unbearable. Although I know that at this point older people probably laugh at me and think I do not know how much is still ahead of me. I guess. I am afraid I can not handle it, but if I get it all again, I will have someone with me pulling me out and helping me the way they did this time. I know it is just the beginning of my life, and I am really glad of how many opportunities I have, but I have the impression that it all just overwhelmed me. But those few weeks have gone by, and I realized that I do not neet to rush, and I should enjoy the moment. I just hope that such thinking stays with me for a long time because I am one of those people whose humor and worldview can change several times a day, scary, but at least it is never boring!
 Dress: Boohoo, Shoes: Adidas, Bag: Primark

22 comments:

  1. O kurde! My mamy dopiero 14 (też za dwa miesiące) lat, a już tak bardzo chcemy mieć te osiemnaście :) Nie wiemy dlaczego, ale tak już jest. Życzymy Ci kochana tego żebyś się uporała z tymi wszystkimi problemami :* buziaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rozumiem Was, to jest coś zupełnie nowego, trzeba jednak pamiętać, że wszystko ma swoje plusy i minusy ! :D

      Delete
  2. Dorosłość spadła na mnie i przygniotła mnie całym swoim ciężarem. Nagle memy o tym, że ucinasz sobie drzemkę a ona trwa sześć godzin stają się ponurym żartem, bo ostatnio pomiędzy pracą i obowiązkami sypiasz 4 godziny.
    Bardzo fajny wpis. Działanie to ważna rzecz jednak nie można obwiniać się i zadręczać rzekomo zmarnowanym czasem. Tu i teraz trzeba iść do przodu.

    shizuko-ai.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiem, że zabrzmi to zapewne niezwykle egoistycznie, ale cieszę się, że nie ja jedyna się tak czuję. ;)

      Delete
  3. Ja też się boję swojej dorosłości, a został mi tylko rok przed nią.
    Ładne zdjęcia.
    Obserwuję od dawna i pozdrwiam :))

    http://wiktoria7olczak.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Również jestem przed ... dorosłością. Okropność!
    Lepiej mieć 19...19...19...19... i tak w kółko ;)
    Zdjęcia śliczne, a plaża obłędna! :)

    http://rudzkiluft.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Świetnie wyglądasz. Ja za rok kończę 18 lat i jakoś za bardzo nie jestem tym przerażony. W wieku 16 lat usamodzielniłem się. Ponieważ chciałem pójść do liceum w którym bym się rozwijał - musiałem zamieszkać na stancji. Tam poczułem samodzielność - sprzątanie domu, wynoszenie smieci, dbanie aby dom nie spalił się. I teraz mniej się boję chociaż wiem że pewnego dnia będę musiał usamodzielnić się finansowo...

    obserwuje http://tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Ciężko jest być dorosłym to pogodzenie nowych obowiązków z pracą, z czymś zupełnie nowym spada jak grom z jasnego nieba i niektórym przychodzi bycie dorosłym z łatwością a niektórym cholernie ciężko bo np. nie byli przyzwyczajeni "coś za coś" tylko ciągle mieli coś od życia łatwo a w dorosłym życiu trzeba się napracowac często, by coś zdobyć :)
    Ja mam 20 lat a nadal czuję się jak dziecko :D
    Obserwuję!

    ReplyDelete
  7. Każdy okres życia ma swoje zadania i problemy, na dany czas największe i najtrudniejsze do rozwiązania. Pewnie najlepiej po prostu żyć i brać to życie, jakim jest. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  8. Ja jeszcze mam kilka lat do 18 a dokładniej 3 i nie mogę wyobrazić sobie, jak wielka to jest zmiana. Na pewno nie będzie łatwo, ale myślę, że dam radę ;)

    ReplyDelete
  9. Na każdym etapie naszego życia zawsze przeraża nas "to co będzie". Po maturze się zastanawiałam jak podołam na studiach, po studiach czy znajdę pracę, teraz gdy pracuję to cały czas myślę co będzie za rok, za dwa... Ważne by cieszyć się obecną chwilą, ale każdy ma też te chwile zwątpienia :) Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  10. Dla mnie to ta "osiemnastka" nic nie zmienia. Prawdziwa dorosłość zaczyna się gdy wyprowadzasz się z domu, zakładasz rodzinę, podejmujesz poważną pracę.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zauważ, że właśnie tego dotyczy post. :)

      Delete
    2. No tak, a ja dodaję do tego moje dwa słowa :)

      Delete
  11. Też chciałbym mieć 20 lat a tu niestety +10 natomiast wiele prawdy w twoim wpisie.

    ReplyDelete
  12. Mi zostało kilka miesięcy do tej magicznej liczby 18 i nie wiem, czego mam się później spodziewać, haha. Zobaczymy, co przyniesie los. :) Świetna sukienka i bardzo ładne zdjęcia.

    ReplyDelete
  13. Mam lat 18 razy....dwa i troche, zdecydowanie nie jest potem z górki, :) jednak każdy etap życia ma swoje plusy i minusy :)

    ReplyDelete
  14. Każdy na przekroju lat ma wątpliwości. Przed 18-tką nie miałam co prawda wątpliwości, ale naiwnie myślałam, że w końcu będę mogła robić co chcę. Cóż wręcz przeciwnie, bo jak pisałaś pojawiają się obowiązki innego rodzaju i odpowiedzialność. Takie życie.

    ReplyDelete
  15. Ja bardzo wyczekiwałam osiemnastki, a odkąd skończyłam dwadzieścia lat to każde urodziny mnie przygniatają i dają jakieś ponure myśli.

    Trzymaj się i nie dawaj się smutkom!

    ReplyDelete
  16. Dopóki się nie osiągnie tego magicznego wieku to może się wydawać,że daje on więcej praw niż obowiązków. Ale kiedy się już skończy te 18 lat to niestety trzeba zetknąć się z rzeczywistością,że niekoniecznie jest tak fajnie.

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)