May 09, 2017

The charm of Cracow PL|EN

*Scroll down to read in English*
Dokładnie w środę przyleciałam na kilka dni do Polski. W niedzielę jest komunia mojej siostry, a dodatkowo chciałam poprawić maturę z języka angielskiego. W tamtym roku ją spokojnie zdałam, jednak nie byłam zadowolona z wyniku, więc czemu nie spróbować jeszcze raz ? Napisałam wczoraj jedynie rozszerzenie, ale jestem bardzo zadowolona i dumna z samej siebie. 
Ze względu na to, że do Polski przyleciał ze mną znajomy, postanowiliśmy wybrać się do Krakowa i Auschwitz. Bardzo broniłam się przed wycieczką do obozu, bojąc się, jak sobie z tym poradzę. Wiem, że jest to miejsce, które powinien każdy zobaczyć, jednak przerażało mnie to, szczególnie przypominając sobie mój paniczny strach przed wojną i koszmary nocą, gdy byłam młodsza. Mimo wszystko wybrałam się tam z M. i cieszę się, że się na to zdecydowałam. 
Był to również mój pierwszy raz w Krakowie. Nie widziałam tam wiele, jednak stare miasto, rynek i Wawel skradły moje serce i zdecydowanie chcę tam wrócić jeszcze nie raz. Mieliśmy zostać tam tylko na jedną noc, ale ostatecznie postanowiliśmy przedłużyć wyjazd o jeszcze jeden dzień, z czego niezmiernie się cieszę. 
__________________________
Exactly on Wednesday I came for a few days to Poland. On Sunday is my sister's communion, and in addition I wanted to write my English exams. I passed it year ago, but I was not satisfied with the result, so why not try again? I wrote only advanced level yesterday, but I am very pleased and proud of myself.
Due to the fact that a friend came to Poland with me, we decided to go to Cracow and Auschwitz. I defended myself well before the trip to the camp, afraid of how I will handle it. I know this is a place that everyone should see, but it scared me, especially remembering my panic fear of war and nightmares when I was younger. After all, I went there with M. and I'm glad I decided to go.
It was also my first time in Cracow. I did not see much there, but the old town, the square and Wawel stole my heart and I definitely want to go back there again. We had to stay there for only one night, but finally we decided to extend our stay for another day, which I am very happy about.




 


16 comments:

  1. Podziwiam cie, za odwage. Ja niestety do tej pory boje sie wejsc do obozu...
    Zdjecia sliczne ;)

    ReplyDelete
  2. Piękne zdjęcia :) Również byłam w Krakowie i uwielbiam to miasto.

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie.
    MÓJ BLOGFANPAGE

    ReplyDelete
  3. Ja Kraków uwielbiam, jest jednym z najpiękniejszych miast jakie odwiedziłam. Miłego pobytu w Polsce!

    ReplyDelete
  4. Bardzo żałuję że nie wiedziałam że będziesz w Krakowie :( mogłybyśmy się umówić choćby na godzinę na kawkę! Może następnym razem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gdybym wiedziała, że ktoś byłby chętny na spotkanie ze mną, to bym poinformowała gdzieś.. Na pewno będzie jeszcze okazja. ;)

      Delete
  5. ech jak dawno nie byłam w Krakowie... pora to nadrobić - dzięki za przypomnienie :)

    ReplyDelete
  6. Uwielbiam Kraków byłam już tam kilka razy i zawsze jestem zachwycona :)

    ReplyDelete
  7. Pięknie prowadzisz bloga. Nie mogę się napatrzec. Śliczne zdjęcia. ;)
    Jesteś bardzo ambitną osoba, zatem gratuluję wysokiego wyniku z poprawki matury z Angielskiego! ;)
    Fakt, wycieczka do obozu wywołuje wiele emocji. Też tak mam, więc doskonale Cie rozumiem ;)
    Www.darjikas.pl

    ReplyDelete
  8. Uwielbiam Kraków, to jedno z najpiękniejszych polskich miast :) Piękne ujęcia!

    ReplyDelete
  9. Moje samopoczucie po maturze z angielskiego jest wręcz odwrotnie proporcjonalne do Twojego. Cóż, pewnie za rok się poprawi.
    Ja z kolei do Krakowa mam jakieś 1,5 h i lubię tam jeździć na zakupy. W Auswitz byłam raz. Źle to wspominam ze względu na zepsuty przez koleżankę aparat. Nieprzyjemne miejsce.

    http://screatlieve.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/channel/UCm7LqzOKE4utpvCnaJcyzag

    ReplyDelete
  10. Bardzo lubię to miasto, byłam tam już dawno temu, ale nadal mam ciepłe odczucia myśląc o Krakowie;>

    ReplyDelete
  11. Nigdy nie byłam w Krakowie, ale jak będę to też na pewno odwiedzę obóz. Choć takie miejsca bywają przerażające to jednak wiele się możemy dowiedzieć z historii. Super zdjęcia ♥

    ReplyDelete
  12. Kraków jest piękny. Bardzo lubię to miasto. Szkoda tylko, że jest tak zanieczyszczony. Mam nadzieję, że matura poszła super :)
    Mój blog, zapraszam

    ReplyDelete
  13. Kraków jest jednym z moich ulubionych miast, cudowne miejsce. Również byłam w obozie lecz zdecydowanie się przed tym nie broniłam, a wręcz przeciwnie. Czułam potrzebę, że muszę tam jechać i dowiedzieć się czegoś więcej o tym miejscu i o wydarzeniach, które miały tam miejsce :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    Angelikabien.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Przepiękne zdjęcia też z przyjemnością wybrałabym się do Krakowa :)

    ReplyDelete
  15. Kraków, to dla mnie miasto z sentymentem! Studiowałam tam! klaudia j

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)