March 19, 2017

Beauty and The Beast PL|EN

*Scroll down to read in English*

W piątkowy wieczór wybrałyśmy się wraz z Anną do kina. Jak tylko kilka tygodni temu dowiedziałam się o tym, że będzie nowa wersja ,,Pięknej i Bestii", wiedziałam, że muszę ją zobaczyć. Nie znałam jednak daty premiery, byłam więc zaskoczona, jak znajoma powiedziała, że już można film zobaczyć. Na szczęście chętnej osoby na wyjście do kina długo szukać nie musiałam, bowiem okazało się, że Anna uwielbia tę historię dokładnie tak samo jak ja.
Nie ma osoby, która nie słyszałaby o tej francuskiej baśni, która spisana została przez Jeanne Marie Le Prince de Beaumont. Doczekaliśmy się wielu jej ekranizacji i każdy miłośnik tej historii zapewne ma swoją ulubioną. Moją chyba na zawsze będzie bajka produkcji Golden Films, którą oglądałam, jak byłam dzieckiem. Różni się ona nieco od oryginału, choćby tym że główna bohaterka ma siostry. Spędziłam kilka godzin na poszukiwaniu tej wersji, bowiem nie jest ona aż tak znana i raczej mało dostępna w Polsce. Nie mogłam znaleźć żadnej wzmianki jej temat. Aż w końcu doszukałam się na youtube całej bajki ! Możecie się ze mnie śmiać albo mi nie wierzyć, ale obejrzałam ją na nowo. Oczywiście nie wzbudziła we mnie tak wielu emocji jak kiedyś, ale mimo wszystko fajnie było do tego wrócić.
Powracając jednak do filmu, muszę przyznać, że byłam niezwykle zaskoczona. Reżyser, Bill Condon, wykazał się niezwykle wielkim szacunkiem do pierwowzoru bajki, a mimo wszystko film nadal był niezwykle interesujący i trzymał mnie w napięciu. Początkowo co prawda byłam znudzona. Zbyt wiele muzyki, która przecież gra w filmie wielką rolę. W pewnym momencie byłam jednak tak zafascynowana, że przestałam jeść popcorn i oglądałam ze zdenerwowaniem i napięciem, pomimo tego że przecież znałam zakończenie ! Mimo wszystko możemy spokojnie doszukać się wielu różnic pomiędzy filmem a pierwowzorem: ojciec Belli jest artystą, a historia jej matki jest nam dokładnie wyjaśniona; pokazany jest również powód, dla którego Bestia ( książę ) zachowywał się w taki okropny sposób; ponadto w bajce wszystkie żywe przedmioty okazują się być dziećmi - w filmie jedynie filiżanka jest chłopcem, a cała reszta to dorośli ludzie, którzy również mają swoją historię. Muzyka nieco została zmieniona, ale niestety ja nie jestem osobą, która przykłada do niej wielką wagę, więc nie mogę jej oceniać. W filmie było również wiele zabawnych momentów, więc na sali było nieco śmiechu ! Ach, no i nie zapominajmy o tym, co tak bardzo poruszyło wielu widzów, znajdziemy mały wątek homoseksualizmu. Swoją drogą wywołało to naprawdę wielkie oburzenie w niektórych krajach, jak na przykład w Rosji. Wielkie poruszenie w niektórych państwach sieje również to, że w rolę Belli wcieliła się Emma Watson - feministka. Nie mnie oceniać jej postawy i nie zamierzam mówić o tym, czy ją popieram, czy też nie pod tym względem, ale jestem w stanie powiedzieć, że aktorka doskonale wpasowała się w rolę, moim zdaniem była zdecydowanie dobrym wyborem !
A Wy ? Oglądaliście film ? Jakie są Wasze odczucia względem niego ? :)
_________________
On Friday night we went with Anna to the cinema. As soon as few weeks ago I found out that there will be a new version of ,,Beauty and the Beast" I knew, I have to see it. I didn't know the date of premiere, so I was really suprised, when my friend told me, that we can already watch it. Fortunately, it was really easy to find someone, who would like to go with me to the cinema, because it turned out that Anna loves this story so much exactly like I do.
There is no person who does not have heard of this French fairy tale, which was written by Jeanne-Marie Le Prince de Beaumont. We have lived many movies of it and I think every fan of her has his favourite one. I guess, mine will always be a fairy tale produced by Golden Films, which I was watching, when I was a kid. I spend a lot of hours by looking for it on the internet, because it isn't so popular and it's not really available in Poland. I couldn't find anything about it. But finally I found the whole tale on youtube. You can laugh on me or don't believe me, but I watched it one more time. Of course it didn't arouse my emotion like then, but it was really nice to come back to this.
Coming back to the movie, I have to admit, I was really suprised. Director, Bill Condon, showed a very great respect to the original fairy tale, but movie still was really interesting and kept me in suspense. Honestly, at the beginning I was little bit bored. There was too much music, which obviously is very important for this movie. At some point, however, I was so fascinated, that I stopped eating popcorn and I was watching with nervousness and tension, even though I knew the end. Anyway we still can find a lot of differences between this movie and the archetype: Bella's father is an artist and her mother's history is explained; there is shown a reason, why the Beast ( the prince ) was behaving in such a bad way; additionaly in the tale all living subjects turn out to be children - in movie only a cup is a little boy, the rest are adults with their own history. The music was sometimes a little bit different, but unfortunately I'm not a person, who attaches a great importance to it, so I can't evaluate it. In the movie there is some funny moments, so there was so laugh in the hall ! Ach, we can't forget about this thing, which caused such a stir in the audience, we can find a topic of homosexuality there. By the way it really caused great indignation in some countries, such as Russia. A great stir in some countries induced also that the role of Bella was played by Emma Watson - feminist. Not for me to judge her attitude and I'm not going to say whether I support it or not in this respect, but I can say that the actress perfectly fit to the role, in my opinion, was definitely a good choice!
And you ? Have you seen a movie ? What do you think about it ? :)


Zdjęcia zaczerpnięte z losowych stron internetowych./ Photos were taken from random websites. 

52 comments:

  1. Wybieram się do kina na ten film :)
    Prosze o glos ❤http://szyciowyblogroku.pl/zgloszenie/mnisiowo/
    Jeśli możesz ❤

    ReplyDelete
  2. Koniecznie muszę obejrzeć. :) Bałam się, że to będzie klapa, ale skoro napisałaś, że ostatecznie był okej to już sprawdzam repertuar najbliższego kina. :)

    ReplyDelete
  3. Kiedyś zapewne obejrzę, ale nie śpieszy mi się z tym :)

    ReplyDelete
  4. Ja dzisiaj byłam i ogólnie bardzo mi się podobało :) mogę sie jedynie przyczepić że za dużo było tej muzyki jak dla mnie i trochę fabuła została zmieniona, ale ogolnie bardzo pozytywnie

    ReplyDelete
  5. Jeszcze nie widziałam tego filmu, ale z tego co słyszałam, to reżyser opierał się bardziej na bajce Disneya a nie na oryginale. Muszę sama obejrzeć, bo bardzo ciekawi mnie ten film. :)
    Mój blog ---> KLIK

    Pozdrawiam, Werciax

    ReplyDelete
  6. Obok Króla Lwa i Pocahontas jedna z moich ukochanych bajek Disneya z dzieciństwa. Bardzo nie mogę się doczekać tego filmu, bo o ile film Kopciuszek mnie nieco rozczarował, o tyle Czarownica była rewelacyjna:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Król Lew również jest na liście moich ulubionych bajek ! *.*

      Delete
  7. Słyszałam tak wiele o tym filmie, tyle pozytywnych opinii. Do kina nie pójdę, ale z pewnością obejrzę go kiedyś w internecie :)

    ReplyDelete
  8. Uwielbiam tą bajke i mam wielką ochote pójść na nią do kina. Wiele razy chciałam iść na coś do kina i w końcu nie poszłam, a później żałowałam że nie zobaczyłam czegoś na wielkim ekranie. Także myślę, że na ten film się wybiorę. Mimo, że filmu jeszcze nie oglądałam również uważam, że Emmie pasuje ta rola :)

    ReplyDelete
  9. ja planuję się wybrać w tym tygodniu! :D Disneya uwielbiam, wiec nie moge tego przegapić :D
    udanego tygodnia!
    http://czynnikipierwsze.com/

    ReplyDelete
  10. Oglądałam i polecam. Bardzo podobala mi sie rola Belli i myśle, ze aktorka idealnie sie w nią wpasowała.

    ReplyDelete
  11. Słyszałem o tym filmie i chyba muszę się na niego wybrać
    photos-by-mef.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Jestem bardzo ciekawa tego filmu :) Chyba się wybiorę też do kina :D
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Jejku jedna z lepszych bajek *O* U nas kiedyś wystawili sztukę właśnie na podstawie tej bajki byłam nią tak bardzo zachwycona :)
    Mój blog

    ReplyDelete
  14. "Piękna i Bestia" to jedna z moich ulubionych bajek dzieciństwa. Jest taka jakaś, czarująca ;D.
    Ciekawa jestem tej nowej wersji, jak nadarzy się okazja to chętnie obejrzę.
    Pozdrawiam,
    Sowa

    ReplyDelete
  15. Ooo ale zaciekawiłaś mnie tym filmem!


    http://zanett01.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  16. Kocham tę bajkę, ale bałam się, że nie będzie tak świetna.
    Dzięki za mini recenzję, teraz tylko kupić bilet i lecieć na seans.
    Obserwuje <3
    Pozdrawiam
    http://julciakkk.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. ja własnie dzisiaj idę! nie moge sie doczekać :)

    ReplyDelete
  18. Nigdy nie przepadałam za tą bajką więć nie wiem czy film jest dla mnie :)
    Mój blog - Klik

    ReplyDelete
  19. Oglądałam i jestem zachwycona. :) Podobała mi się nie tylko sceneria, ale także same dialogi i humor jakim raczył nas reżyser. To piękna i wzruszająca historia, z chęcia obejrzałabym jeszcze raz, a to dlatego, że świat jaki pokazał nam Condon jest tak nierealny i przez to porządany. Powodem tego jest nie tylko bajowość ale także sam fakt, że w świecie Belli liczy się wewnętrzne piękno, a współcześnie raczej ilość selfie na insta czy facebook'u. Piękna i Bestia to cudowny film, którzy po prostu trzeba zobaczyć! :) Pozdrawiam Konceptualnik
    konceptualnik.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Co patrzę na film to Emma Watson...nie mam nic do niej, ale jakoś tak zaczyna mnie już nudzić ;) a filmu nie widziałam :p

    ReplyDelete
  21. własnie chce obejrzeć ten film ze względu na Emmę Watson ! No zobaczymy, ale raczej do kina nie pojdę tylko poczekam az w necie bedzie.

    ReplyDelete
  22. Ja chciałam na to do kinajechać, ale mojego chłopaka nie bylo ;(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. nie oglądałam tego filmu, ale z chęcią wybrałabym się :) być może w tym tygodniu uda mi się wygospodarować chwilę :)
    moim zdaniem prywatne poglądy aktorów nie powinny mieć przełożenia na dobór obsady ;) dla mnie jest zupełnie bez znaczenia fakt, że Emma jest feministką. Liczy się gra aktorska ;)

    ReplyDelete
  24. Wygląda bardzo ciekawie ten film. Jak będę w poznaniu to muszę wpaść go zobaczyć :D

    ReplyDelete
  25. Powiem szczerze, że nigdy nie oglądałam ani bajki ani filmu :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowości :)

    ReplyDelete
  26. Niedługo idę na to do kina, ty swoim postem zachęciłaś mnie jeszcze bardziej ;)
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    ReplyDelete
  27. Ciągle skądś słyszę o tym filmie, więc chyba ostatecznie w końcu się za niego wezmę albo w domu, albo pójdę do kina. ;) Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    ReplyDelete
  28. nie wiem dlaczego ale nie lubiłam tej historii kiedy byłam mała haha chyba wgl nie lubiłam bajek

    magdawiglusz.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Ja jestem bardzo ciekawa tego filmu, lecz niestety nie mam czasu nawet na rozrywkę :/

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Już nie mogę się doczekać aż zobaczę w kinie <3
    Uwielbiam tę bajkę :)

    ReplyDelete
  31. kocham piękną i bestię! Koniecznie muszę iść na ten film :)

    ReplyDelete
  32. Miałam iść na ten film do kina, ale niestety nie wyszło. Czekam aż będzie dostępny online, bo zapowiada się świetnie!
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  33. Dzisiaj własnie się wybieram na to <3

    ReplyDelete
  34. Zamierzam wybrac się na ten film, mam nadzieję, że sprosta moim oczekiwaniom. Bardzo lubiłam tę bajkę!

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Nie miałam okazji jeszcze oglądać tego filmu/bajki, nie mniej jednak bardzo mnie ciekawi ta ekranizacja :)
    Moim zdaniem Emma jest świetną aktorką i nie wiem skąd to całe oburzenie.

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Strasznie interesuje mnie jak właśnie przedstawili odświeżoną wersje tej bajki :D jestem bardzo ciekawa więc niedługo muszę to zobaczyć !

    http://allgoodthingsart.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. Dzisiaj wybieram się do kina na ten film.

    ReplyDelete
  38. Właśnie wybieram się na to z przyjaciółką

    Zapraszam do mnie

    ReplyDelete
  39. Jeszcze nie oglądałam, ale chciałabym się wybrać do kina :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Muszę się w końcu wybrać do kina! Zapowiada się niesamowicie.
    Zapraszam do siebie
    http://diamond-caroline.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. A ja tak średnio pamiętam tę historię. Co nieco mam w głowie, gdzieś tam na końcu zwoju mózgowego XD Myślę, że przydałoby mi się odświeżenie tej bajki :)

    ReplyDelete
  42. Wszędzie recenzję i mam coraz większą ochotę na ten film, chyba wybiorę się do tego kina! :)
    http://momentdlamniee.blogspot.com/2017/03/pojecie-szczescia-osobiste-odczucia.html

    ReplyDelete
  43. Nie miałam okazji niestety obejrzeć jeszcze tego filmu, jednak z pewnością gdy pojawi się na internecie, obejrzę!

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Ja już jutro idę do kina i obejrzę ten Film *. *
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. oglądałam, przyjemna... odprężająca bajkowa ekranizacja :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    ReplyDelete
  46. Jeszcze nie widziałam. ;]

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)