November 09, 2016

My Italian

*Scroll down to read in English*

Cześć ! 
Wiele osób jest zaskoczonych, gdy słyszy, że uczę się języka włoskiego, będąc w Anglii. Do czego ci to potrzebne ? Naprawdę ci się chce ? Ale dlaczego ? Każda osoba która mnie dopiero poznaje, zadaje właśnie takie pytania. Czasami nie rozumiem zaskoczenia. Bo nie jest ono związane z tym, że uczę się języka, którym ludzie się tutaj nie posługują. Związane jest ono z tym, że w ogóle chcę coś robić. Że spędzam dwie godziny w poniedziałkowy wieczór na kursie, zamiast odpoczywać czy się bawić. Czy to naprawdę jest takie dziwne ? Chcę uczyć się nowych rzeczy, wciąż się kształcić, robić coś dla siebie i ubogacać swoją osobę. Dlaczego akurat ten język ? Odpowiedź jest prosta. Uwielbiam Włochy. Byłam tam dwa razy i na pewno wybiorę się jeszcze nie raz. Marzę o tym, by wyjechać tam kiedyś na trochę dłużej niż tylko dwutygodniowe wakacje. Chcę poznać kulturę włoską, zwiedzić całe państwo. Język jest równie piękny. Czy jest trudny ? Jak na razie odbyłam zaledwie dwa dni kursu i nie czuję, by było trudno. O wiele trudniejszy jest dla Anglików, z którymi uczęszczam na kurs, bowiem w języku włoskim, tak samo jak i polskim, wszystko podzielone jest na płeć męską i żeńską w słownictwie. Musimy nauczyć się końcówek, tak jak w języku polskim. W języku angielskim nie ma takiego podziału, dlatego trudno jest się im do tego przystosować. Gdy pierwszy raz szłam na kurs, byłam nieco przestraszona. Ja sama wśród tylu Anglików, co jeśli czegoś nie zrozumiem ? Ale dzięki temu kształcę również swój język angielski. I wiecie, jestem bardzo zadowolona, dumna sama z siebie, że nie stoję w miejscu i robię coś dla siebie. Być może czasami warto się zatrzymać, zastanowić się nad swoim życiem i zrobić coś dla siebie z przyjemnością ? 
_____________
Hi ! 
A lot of people are suprised, when they hear that I learn italian, when I'am in England. What do you need it for ? Do you really want to ? But why ? Any person who just meets me, asks questions like this. Sometimes I don't understand, why they're so suprised. Because it's not related with this, that I'm in UK and I learn some other language then English. It's related with that, I just want to do something for myself. That I spend two hours in Monday evening on the course, not by relaxing or having fun. Is it really so weird ? I want to learn new things, educate, do something for myself and enrich myself. Why this language ? It's simple. I really like Italy. I've been there twice and I'm sure, I'll go there again not once. I dream about going there not just for two weeks holidays. I want to get to know italian culture, see the whole country. The language is beautiful. Is it difficult ? For now, I've had two lessons and I don't feel, like it would be hard. It's more difficult for english people with who I attend to course, becuse in italian is this same as in polish, everything is divided into a male and female in the vocabulary. We have to learn ending of the words. In english there is not division like this, so it's hard to adapt it. When I was going to course first time, I was little stressed. Me alone with just english people, what if I won't understand something ? But thanks to this I also improve my english. And you know what..I'm very satisfied and proud of myself, that I don't stand in one place and do something for myself. Maybe sometimes it's good to stop and think about ours lives, do something for ourselves with pleasure ? 


32 comments:

  1. Fajnie że się rozwijasz :) No dla Anglików jest o wiele trudniej się nauczyć ♥

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. język włoski jest bardzo ładny, ja natomiast chce umieć na perfekt niemiecki :)
    poziomka1.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Pięknie :)Kocham Cię

    ReplyDelete
  4. Sama gdybym miała czas zapisałabym się pewnie na jakiś kurs języka :) Gdy będe na studiach, marzy mi się nauka Japońskiego! Póki co, w tym roku wracam do domu codziennie około godziny 21 (liceum i szkoła baletowa) a w przyszłym gdy skończe baletówkę będę szykować się do matury więc czasu zbyt wiele też mieć nie będę :/
    💦 YOZIZIRA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  5. Naprawdę świetnie, że chcesz się nauczyć czegoś innego ;) Ja chodziłam przez jakiś czas na francuski, a teraz wzięłam się za łacinę pod kątem medycznym ;) Może zrobisz jakiś post z charakterystycznymi włoskimi powiedzonkami? :)

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    ReplyDelete
  6. Ja uczyłam się włoskiego w liceum, nie zakochałam się w tym języku, ale chciałam spróbować czegoś innego niż niemiecki i cieszę się, że miałam taką okazję :)
    ❤ blog

    ReplyDelete
  7. ja mam podobnie z hiszpańskim, też chce mi się go uczyć, bo często tam bywamy i fajnie jest się móc po prostu dogadać z ludźmi w normalny sposób, a nie na migi. ;) także super, ucz się dalej! :))
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Jesteś z Francji?

    ReplyDelete
  9. Ja nie dziwię się, kiedy ktoś rozpoczyna naukę czegoś nowego. To wspaniałe, że chcesz się rozwijać. Trzymam kciuki za naukę języka włoskiego! :)

    ReplyDelete
  10. Ja wiele razy słyszę po co uczę się rosyjskiego skoro angielski jest najbardziej rozpowszechniony. Uwielbiam rosyjski, rosyjską kulturę. :)
    Życzę powodzenia w dalszym rozwoju kochana!

    ReplyDelete
  11. Hejka Kochana!

    Oczywiście, że warto coś robić dla siebie! Ja szukam czasu, aby zacząć uczyć się... HISZPAŃSKIEGO! Strasznie spodobał mi się ten język. Na razie ogarniam ang, gdyż jest potrzebny na co dzień(praca/studia), ale zamierzam właśnie kupić sobie kursik hiszpańskiego by ogarnąć do poziomu B1 :)

    Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga(i nauce języka) i życzę miłego wieczorku!

    Zapraszam Cię również do mnie:
    -> Blog: "Drobnostek świat" :)

    ReplyDelete
  12. A ja uważam, że nauka tego języka jest naprawdę ciekawa :D

    http://roseaud.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Gratuluję wytrwałości, po mimo tak licznego, nie koniecznie pozytywnego odbioru.
    evildivination.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Powodzenia w dążeniu do celu. Marzenia to podstawa, a Ty coś robisz aby je spełnić. Podziwiam jak każdego kto podąża za swoimi marzeniami. Nie będzie to proste i będzie się liczyć z wieloma wyrzeczeniami, ale życzę Ci powodzenia i wytrwałości bo to jest "very" potrzebne. Pozdrawiam!
    czarnadzungla.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Najważniejsze ,że się rozwijasz,fajnie że masz duże ambicje. Ja mieszkam w Holandii od trzech miesięcy i jestem zmuszona do nauki niderlandzkiego na szczęście nie mam problemu z nauką języków obcych :) Idzie mi dobrze ,choć uczę się tylko w domu na własną rekę no i z otoczenia,a na co dzień komunikuję się swoim w miarę dobrym angielskim,całe szczęście,że choć trochę go potrafię,bo np. wczoraj miałam mały incydent w domu i musiałam wezwać pogotowie :D
    kikawww.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Ja też pomalutku biorę się za włoski, fajnie, że nie stoisz w miejscu. :)

    Zapraszam na nowy post
    Mój kawałek Internetu

    ReplyDelete
  17. piękny język, ja jednak na razie zostanę przy angielskim :)

    ReplyDelete
  18. Włoski to naprawdę piękny język, jednak ja osobiście nie miałabym czasu na 3 język obcy. Patrząc na zdjęcia wydajesz się być bardzo ciepłą osobą, aż mi,o mi się zrobiło patrząc na nie.

    http:/sharpeee.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Super jestem z Ciebie dumny!!!!!

    ReplyDelete
  20. Myślę, że warto się uczyć języków :) Życzę Ci powodzenia w nauce :)
    Ja kiedyś próbowałam z językiem fińskim, ale dużo z tego dobrego nie wynikło ;)

    ReplyDelete
  21. Jednym słowem brawo. W sumie nie rozumiem zaskoczenia innych, ty chcesz po prostu się rozwijać. Sama bym nie wpadła, że uczyć się włoskiego, bo wolę skupić się na szlifowaniu angielskiego.

    Pozdrawiam kochana :* KLIK

    ReplyDelete
  22. Such a great book. Btw, I’m inviting you to join my giveaway, you can win Kawaii Box . If you want to support each other by follow on GFC, Let me know you follow me! I'll follow back asap! ^^

    Love xx
    Official Seol ♥ || GIVEAWAY

    ReplyDelete
  23. Mój chłopak uczy się sam japońskiego i jakoś nikt nie ma z tym problemu, po prostu rozwija swoje hobby. Nie rozumiem, dlaczego ludzie się dziwią, że Ty chętnie poznajesz Włochy :)
    >FOXYDIET

    ReplyDelete
  24. Mój wujek też się uczy włoskiego, bo bardzo często wyjeżdża tam w sprawach biznesowych. Włochy to przepiękny kraj. :)
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  25. Osobiście uważam że języki to świetna rzecz, uwielbiam to :D. Na razie zatrzymałam się dłużej przy angielskim i rosyjskim, za to za rok spróbuję z hiszpańskim i również włoskim <3
    Życzę wytrwałości i wystarczającej ilości czasu (którego mi niestety ciągle brakuje :/). Powodzenia ;D
    TROL

    ReplyDelete
  26. Umiejętność władania w kliku językach w tych czasach jest bardzo przydatna, dlatego powodzenia i oby udało ci się jak najlepiej nauczyć tego języka :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    ReplyDelete
  27. Ach! Włoski zawsze mnie ciągnął do siebie :D
    Sam kraj - świetny klimat, ludzie i jedzenie!

    ReplyDelete
  28. Super! Bardzo dobrze, że się rozwijasz :) W dzisiejszych czasach jak ktoś nie zna języków to trudno mu się przemieszczać po świecie.
    Do tego włoski..również uważam, że jest cudowny :) Sama jestem własnie jaka au-pair we Włoszech. Mogłabym tutaj mieszkać na stałe. Mentalność włoska jest totalnie inna od polskiej, ma to swoje plusy i minusy. Ale Włochy i język w skrócie...rewelacja!

    Pozdrawiam! I zapraszam do siebie :)
    http://lafarfallainitalia.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Sama z chęcią bym się pouczyła włoskiego więc dla mnie to nie zdziwienie, każdy język rozwija i daje jakieś perspektywy, a nauka zawsze szybiej idzie jak nas to interesuje :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)