October 30, 2016

Hallowen in UK !

*Scroll down to read in English*

Cześć !
W blogosferze ostatnio setki postów na temat halloween, osobiście sama mam ich dość, ale nie mogłam nie napisać swojego.  W końcu to moje pierwsze halloween w Anglii ! I jest to dla mnie tutaj niezwykle ekscytujące. Co prawda halloween dopiero jutro, ale u nas w domu już wczoraj odbyła się mała impreza. Jutro niestety nie spędzę halloween z małą Alice, bowiem zaczynam swój kurs włoskiego. Żałuję, bo wydaje się, że będzie super zabawa, ale cóż. W Polsce nie obchodzi się tego święta, bowiem wszyscy uważają, że powinniśmy obchodzić święto pierwszego listopada. Moim pytaniem jest: czy jedno przeszkadza w drugim ? Gdy byłam w Polsce, jakoś bardzo nad tym nie ubolewałam. Wczoraj jednak zauważyłam, jak wiele dzieci tracą na tym ! Zabawa jest świetna, chociażby przy samym dekorowaniu domu czy przebieraniu się ! To przykre. Wczoraj na małej imprezie u nas, pojawiło się około dziesięcioro dzieci oraz tyle samo dorosłych. I wszyscy byli przebrani, naprawdę, wszyscy się świetnie bawili ! Coś niesamowitego. I osobiście, naprawdę żałuję, że moja siostra nie może być częścią czegoś takiego. Jutro dzieci będą chodzić po domach, więc u nas pełno słodyczy, a dom cały udekorowany był już wczoraj. Mam więc dla Was kilka zdjęć domu ! 
________________
Hay ! 
There are a lot of notes in blogosphere right now about halloween and I've got enough of them, but I couldn't don't write my own. It's my first halloween in England ! And i's very exciting for me now. Although halloween is tomorrow, but in our house yesteday was a party. Tomorrow unfortunately I can't spend halloween with Alice, because I'm starting my italian course. I regret it, because it looks, it will be really good fun. In Poland we don't celebrate this holiday, because a lot of people think, that we should celebrate first of November. My question is: is this one interferes with the second one ?When I was in Poland, I didn't care about that. But yestarday I noticed, how much children lose because of this. The fun is great, even when we decorate the house or wear costumes. It's sad. Yesterday on the party there were about ten children and the same number of adults. And everyone were wearing a costumes, everyone had a fun ! Something amazing. And I really regret right now, thay my sister can't be a part of something like this. Tomorrow children will walk from house to house, so we have a lot of sweets and candies, and the whole house is still decorate since yesterday. So I have a few photos of the house !


48 comments:

  1. Dokładnie! Halloween nie przeszkadza w obchodzeniu Wszystkich Świętych.

    ReplyDelete
  2. Ja tam nawet jak mieszkałam u UK, to byłam chyba raz na Halloween, a tak to co roku w szkole na imprezach :) Teraz jakos nie zależy mi na świetowaniu ♥

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Super post! Polacy myślą,że jest to święto diabła i bla bla. Jest to okropne, bo u nas m=nie ma takiego święta gdzie wszyscy mogą się przebrać (nie liczę tu karnawału)
    Raz byłam świadkiem zdarzenia które było w sklepie, gdzie było rzeczy związane z halloween. Jakiś ksiądz zrobił aferę,że to jest polski sklep i te rzeczy to czysty diabeł...

    ReplyDelete
  4. Szkoda, że w Polsce Halloween nie jest obchodzone :/
    Pozdrawiam ♥ #Smile Nasz blog - klik

    ReplyDelete
  5. Jakoś nigdy nie mieszkałam w okolicy, która jakoś szczególnie obchodziła Halloween. W starym mieście, Stafford, nikt nigdy nie zapukał po cukierki, a teraz w Nottingham to widziałam może jeden, czy dwa przystrojone domy? Zobaczymy jutro, czy dzieciaki będą chodzić. Jakby co cukierki mamy zakupione na wszelki wypadek :P A my studenci, jak to studenci. Większość z nas na imprezach :P Ja jednak w tym roku nie idę nigdzie. Za duże tłumy i za drogo. Byłam w zeszłym roku na paru. Starczy mi na parę kolejnych lat haha
    Pozdrawiam, W.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myślę, że o wiele bardziej widać przystrojone domy, etc, w małych miasteczkach. Ja wczoraj nawet gdy pojechałam na miasto, widziałam ludzi, którzy po prostu sobie spacerowali w przebraniach, to dopiero był dla mnie szok ! :D

      Delete
  6. W UK świetnie się to świętuje. Aż szkoda, że Polacy nie są skorzy na takie imprezy. Naród tylko dzieli się na zwolenników Halloween i tych co ciągle linczują zwolenników.
    Pozdrawiam // Książki w Piekle ♥

    ReplyDelete
  7. Mi się nie wydaje, żebym jakoś traciła na tym, żebym obchodziła to święto.
    Mój blog
    Kanał na YT
    Strona na FaceBooku

    ReplyDelete
  8. ja nie lubię halloween i go nie obchodzę ale ciekawy wpis :)


    nikolaa123.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Nigdy nie obchodziłam Halloween ze względu na religię lecz bardzo chętnie bym w takowej zabawie uczestniczyła ze względu na świetną zabawę.
    Dekoracje są fantastyczne. Poprzebierane szkielety wiszące na ścianie - genialne! Jestem pełna podziwu pracy włożonej w przygotowanie. Pozdrawiam serdecznie :)

    www.fulfilling-my-dreams.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ogromnie żałuje, że tego u nas nie ma ;/ sama chciałabym obchodzić nieważne, że już 23 lata, ale genialne jest święto :)

    ReplyDelete
  11. Ze względu na to, że jestem w technikum z profilem fotograficznym mogę poczuć tę magię halloween gdyż robimy sesje w tym klimacie :) Szkoda, że wielu Polaków jest przeciwnym :/ Zaobserwowałam :)
    http://justynaksiazek.blogspot.com/
    LINK DO KANAŁU

    ReplyDelete
  12. Zabawa może być fajna :)
    Sama swięta nie obchodzę, ale jezeli nikomu nie szkodzi to dlaczego nie ;)

    ReplyDelete
  13. Zazdrosze co tego :/
    Masz moze snapa i czy mogłabyś to wszystko pokazać dokładniej?bardzo lubie takie coś oglądać :D
    Mozesz mnie tez dodać juli3grant
    Julie-s-world.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dodam Cię zaraz i jutro na my story trochę poopowiadam o tym. ;)

      Delete
  14. Very interesting post!
    Have a good new week!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    ReplyDelete
  15. Nie obchodzę Halloween lecz gdybym mieszkała w UK na pewno brałabym w nim udział. Przebrania to raczej moja codzienność jednak nie pogardziłabym kolejną okazją do metamorfozy w inna postać. Pozdrawiam!
    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Szkoda, że u nas Halloween nie jest tak obchodzone :/

    zapraszam do siebie, startuję z nowym blogiem
    https://pineeapplee.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Ja nie obchodzę Halloween, ale jest to super okazja, żeby się przebrać i pójść na imprezę. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Halloween jest świetną imprezą, można się przebrać i powygłupiać ze znajomymi. Nie rozumiem czemu chrześcijanom tak przeszkadza to "święto". Przecież nie celebrujemy tutaj śmierci czy jakiś złych duchów, po prostu chcemy się fajnie zabawić i ten jeden raz w roku wyjść na ulicę w przebraniu!

    Zapraszam do mnie, odpowiadam na każdą obserwację!
    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Osobiście nie obchodzę hallowen, ale pomysły które przedstawiłaś są bardzo ciekawe. :D
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  20. Ja mieszkam z rodzicami w centrum Łodzi, więc u nas Halloween nie jest obchodzone z dwóch powodów - w centrum miasta nikt nie przebierze kamienicy z tej okazji ;) A ja nie robię imprez Halloweenowych, bo wiadomo - nie chcę przeszkadzać rodzicom.

    W przyszłym roku zmieniam miejsce zamieszkania, więc może nareszcie doświadczę imprezy z prawdziwego zdarzenia ;)

    hedonisticat.com

    ReplyDelete
  21. Ja nie obchodze halloween, ale takie ozdoby są bardzo urocze. :)

    ReplyDelete
  22. Hallowen- w Polskich szkołach zakazane przez oświatę w tym roku...
    Świetny post :)

    http://brunettefire.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Osobiście nie obchodzę tego święta, ale lubię oglądać jak ludzi e stroją domy na ten czas :)


    WWW.ITSVIVIDNES.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  24. Czegoś nie rozumiem... Skoro masz dosyć postów o Halloween itp. to dlaczego również piszesz post o takiej tematyce? Przeczysz sama sobie.

    Mój kawałek Internetu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Może gdyby post został przeczytany w całości, a nie tylko początek, to byś zrozumiała ? ;)

      Delete
  25. Halloween to świetna zabawa! :)

    Zapraszam do mnie na nowy post! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    ReplyDelete
  26. Powodzenia w nauce włoskiego - uczyłam się dwa lata, naprawdę piękny język <3
    Osobiście, nie świętuję Halloween, ale też nie próbuję na siłę nikomu wmawiać, że jest to złe. Oczywiście, zabawa dla dzieci jest przednia, bo kto nie lubi się przebrać czy zgarnąć górę cukierków :) Ja jednak nie obchodzę Halloween ze względów osobistych. Ale szanuję zdanie innych :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Lina Nastya
    https://lina-nastya.blogspot.com/2016/10/co-nowego-pazdziernik-2016.html

    ReplyDelete
  27. Zawsze chciałam zobaczyć właśnie jak wygląda taki Halloween w Anglii, czy Stanach. Może kiedyś uda mi się uczęszczać w nim, bo to na pewno wielka frajda.

    Pozdrawiam kochana:* KLIK

    ReplyDelete
  28. Bardzo ciekawy post, świetne zdjęcia :)
    Obserwuję i zapraszam do siebie :) olamyfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. ale ja bym chciała , żeby Halloween w Polsce było bardziej obchodzone ;(
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    ReplyDelete
  30. Tam Halloween wygląda zupełnie inaczej niż u nas w Polsce, sama chciałabym w takim uczestniczyć.
    http://the-rose-style.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. no widać ekstra dekoracje ;d

    www.kataszyyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Wow, naprawdę cieszę się, że trafiłam na ten post ;) Widzę, że u Was bierze się to całkowicie na poważnie ;) Mimo, że nie popieram tego święta w Polsce, chciałabym go przeżyć w UK albo USA ;) Zaskakuje mnie ta pomysłowość ;)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    ReplyDelete
  33. Super blog,bardzo fajna dekoracja na Halloween.
    Ja dopiero zaczynam pisać i mam fajne plany na mój blog :)
    http://juleczkazon.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Nigdy nie miałam nic do halloween i nie rozumiem całej tej negatywnej nagonki na to święto-można po prostu traktować to jako miły zwyczaj i zabawę tak jak np. Mikołajki. POzdrawiam i zapraszam

    slavicpowerbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. super zdjęcia! też zawsze chciałam przeżyć takie prawdziwe halloween i mam nadzieję że mi się uda bo planuję wyjazd na au pair ale do stanów :) a jak Ci idzie włoski? chcę w przyszłym roku także zacząć naukę :)
    mvgdalena.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Włoskiego miałam dopiero pierwszą lekcję, więc niewiele mogę powiedzieć, ale niebawem chcę napisać o tym również post. ;)

      Delete
  36. Czy w Anglii jest obchodzone święto Wszystkich Świętych? Jeśli nie to mamy dlaczego, w Polsce nie obchodzi się Halloween. Jest to spowodowane mentalnością większości ludzi. Jesteśmy uznawani za kraj religijny, a wiemy że kościół raczej nie ma pozytywnej opinii na temat tego święta. Jest zbyt tradycyjny. A świat się zmienia młodzi ludzie wolą się bawić, a niektórzy tego nie rozumieją. Uważam że czas Wszystkich Świętych to czas zadumy, a Halloween to zabawa i raczej w takim społeczeństwie jeszcze nie powinniśmy łączyć takich przeciwności w takim małym odstępie czasowym. Może za kilka lat:)
    http://czarnadzungla.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anglia nie jest krajem katolickim. Polska ( dla mnie ) niestety tak. To bardzo ogranicza ludzi w wielu sprawach. A jednak nie wszyscy Polacy są ludźmi wierzącymi. Kościół nie ma pozytywnej opinii w stosunku do wielu rzeczy, ale nie powinien nikomu narzucać niczego. Nie chcę poruszać na swoim blogu spraw polityki i kościoła, to nie ma sensu, bo każdy ma inne poglądy i z tego zawsze rodzą się kłótnie. Ale skoro kościół tak bardzo przestrzega wszystkich praw, to dlaczego zapomina o tym, że Bóg dał wolną wolę każdemu w każdej sprawie ?

      Delete
    2. Poza tym nie zapominajmy, że Irlandia również jest bardzo katolickim krajem, a tam obchodzi się hucznie Halloween. Niektóre źródła podają, że jest to jedno z pierwszych państw obchodzących Halloween ( już od około dwóch tysięcy lat ). :)

      Delete
  37. Koniecznie musisz sprobowac Halloween w USA! To dopiero niezapomniane doswiadczenie! Amerykanie robia wszystko bardziej :P
    btw zapraszam do mnie na relazje z najdalszych zakatkow swiata, podrozowanie, imprezowanie i studiowanie w USA/UK/Francj/Tajlandii etc to dopiero poczatek :)
    https://brbadventures.wordpress.com/
    Kasia

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)