March 19, 2016

Pewność siebie..

Cześć Wam ! 
Zamierzałam napisać post nieco wcześniej, aczkolwiek nie miałam na to za bardzo czasu. Korzystając z tego, że pogoda się nieco polepszyła, w środę poszłam ze znajomymi na kosza, gdzie przy okazji zrobiłam sobie coś z ręką. Na szczęście wczoraj już było lepiej i znów poszłam pograć. Tak, pomimo swojego niskiego wzrostu ( 153cm ) uwielbiam ten sport i mogłabym grać w tę grę całymi dniami. Kiedyś nawet grałam. W czwartek byłam na korepetycjach, troszkę się pouczyłam, bowiem matura już niedługo ! Dzisiaj piszę również dość późnym wieczorem, bowiem z samego rana pojechałam do centrum handlowego w innym mieście, później piekłam babeczki, a po osiemnastej odwiedził mnie kolega. Więc tak mi cały dzień zleciał. Szkoda tylko, że babeczki nie do końca wyszły, bo nie urosły. Ale jak wspominałam, jestem słabą kucharką i dopiero się uczę, więc być może następnym razem wyjdą lepiej ! Poćwiczyłam trochę, teraz oglądam ,,W pierścieniu ognia" i przy okazji skubię coś dla Was. Mam już swój kabelek do aparatu, więc zamierzam niebawem wybrać się na jakąś sesję. 
Dzisiaj przychodzę do Was z wpisem o pewności siebie. Jadąc autem zastanawiałam się nad tym, czy napisać o tym, czy przedstawić tu swoje ulubione książki. Przypomniałam sobie jednak dawne czasy i zdecydowałam się na to pierwsze. Otóż to, kiedyś byłam osobą niezwykle nieśmiałą, niepewną siebie i zakompleksioną. Chyba każdy, kto ma podobne problemy, wie, jak trudno jest z tym iść przez życie. Codziennie przecież spotykamy nowych ludzi, z którymi musimy porozmawiać. Czeka nas wiele egzaminów, na których będziemy się stresować, później rozmowy o pracę. Poznajemy nowe osoby, z którymi chcielibyśmy mieć kontakt, chcemy, by nas polubili. Pytanie jednak jak mogą nas polubić, skoro sami siebie nie lubimy ? 
Ja sama długo się borykałam z wieloma problemami różnego typu. Wstydziłam się ludzi, nie wiedziałam, jak z nimi rozmawiać. Zawsze zastanawiałam się nad tym, co pomyślą sobie o mnie inni, jak można mnie polubić ? Teraz wiem, że nie jestem idealna, ale zdaję sobie sprawę z tego, że jestem wartościową osobą. No bo przecież każdy jest, prawda ? Trudno było to wszystko zmienić, ale dałam radę. Co prawda nadal nad sobą pracuję, ale jest coraz lepiej i wierzę, że kiedyś dojdę do takiego miejsca, w którym będę zadowolona z tego wszystkiego całkowicie. Teraz jestem zadowolona, owszem, ale nadal chcę więcej ! Powiem Wam, że moje życie bardzo się zmieniło, odkąd zaczęłam zauważać samą siebie. Pytaniem jest: jak sobie dałam z tym radę ? 
No cóż, nie ma jednej odpowiedzi na to. Właściwie to sama nie wiem, jak dokładnie, ale postaram się choć trochę to opisać. Czytałam wiele poradników książkowych, jak i internetowych, ale nic z tego mi nie pomagało. Nie dawało mi to w ogóle satysfakcji, nie potrafiłam się zastosować do rad tam podanych. W końcu jednak postanowiłam wziąć życie w swoje ręce ! Powiedziałam sobie: ,,przecież nikt za mnie życia nie przeżyje". Dlaczego więc ktokolwiek miałby mnie oceniać ? Ludzie lubią mówić o innych, wytykać im błędy, ich wady, tak jakby sami nie mieli swoich ! Zdałam sobie sprawę z tego, że nikt nie jest idealny. Nie mamy prawa oceniać innych. Jednakże ja zaczęłam od tego, że wśród ludzi, których uważałam za ideały, zaczęłam dostrzegać rzeczy, które mi osobiście się nie podobają. Nie mówiłam o tym głośno, bo nigdy nie chciałam nikogo zranić. Są gusta i guściki, ale o nich się nie dyskutuje. Zaczynałam od celebrytów, bowiem zazwyczaj to oni są naszymi autorytetami, chcemy być tacy jak oni. Ale oni też są ludźmi. Też mają jakieś wady, nieprawdaż? 
Kiedyś moim największym kompleksem było to, że mam okrągłą twarz i wysokie czoło, przez co wciąż wyglądam na młodszą niż jestem. Strasznie mnie to dołowało. Ale stwierdziłam w końcu, że to wcale nie jest takie złe ! Przecież jak będę starsza, będę wyglądała na o wiele młodszą i wtedy będą mi zazdrościć, prawda ? Poza tym chyba każda kobieta woli wyglądać na młodszą niż starszą. Wysokie czoło..z tym borykam się do dziś. Z tym samym kompleksem miała problem moja ciotka. Kiedyś jednak nie wyobrażałam sobie zrobić kucyka i wyjść w nim z domu. Teraz ? Nie obchodzi mnie to, co powiedzą o mnie inni. Idę z uniesioną wysoko głową. Emanuje ode mnie pewność siebie, przez co ludzie nie myślą o mnie tylko w zły sposób. 
W przeszłości bardzo obawiałam się wypowiadać swoje zdanie. Zawsze wszystkim przytakiwałam. Nie wiem dlaczego. Być może bałam się, że ktoś może nie zaakceptować mojego zdania ? Teraz zdaję sobie sprawę z tego, jak głupie to było ! Przecież nie wszyscy muszą się ze mną zgadzać.Mam prawo mieć własny pogląd na wszystko, mogę komuś zaprzeczać,ale nigdy nie muszę się wszystkim przypodobać ! W końcu się przełamałam i powiedziałam, co sądzę na jakiś temat. Później było o wiele łatwiej aż do teraz, gdy nie boję się tego, że ktoś może nie zgadzać się z moim zdaniem. Swoją drogą, wynikają z tego bardzo często różne, dłuższe konwersacje ! 
Zmieniłam szkołę, odcięłam się od towarzystwa, które ciągnęło mnie na dół. To było chyba najtrudniejsze zadanie. No bo jak odciąć się od ,,przyjaciół", z którymi trzymaliśmy się przez kilka lat ? Ludzie jednak się zmieniają. Często byłam oceniana przez swoich znajomych. Wytykali mi wady, śmiali się ze mnie. Myślę, że głównie ich zasługą było to, jak źle się czułam. Spotykałam się przecież z ludźmi, którzy powinni mnie wspierać i szanować, a tymczasem podbudowywali swoje ego na moim cierpieniu. Długo mi zajęło zauważenie tego. Moja mama zawsze oceniała moich znajomych, o większości mówiła negatywnie. Nie wierzyłam jej, twierdziłam, że przecież ich nie zna. Wiecie co się okazało ? Nie pomyliła się w żadnym przypadku ! Jeżeli więc chcecie słuchać kogoś opinii, niech zawsze będą to Wasi najbliżsi, bo oni chcą dla Was najlepiej.
Weźcie się w garść ! Przed Wami całe życie. Chcecie je zmarnować, dołując się i użalając nad sobą? Raczej w to wątpię. Czeka Was wiele rzeczy, przygód..jeśli jednak zamkniecie się w sobie wiele stracicie. 
Pamiętajcie, że nikt nie ma prawa Was oceniać, tylko Wy sami. Jeśli coś Wam się w sobie nie podoba, próbujcie to zmienić. Wszystko da się zrobić ! Tylko nie poddawajcie się, o wszystko trzeba walczyć ! Ale potem będziecie zadowoleni z siebie samych i już nie będziecie mieli takich problemów. Wiem, że post. 
To chyba tyle na dzisiaj. Wybaczcie, że post taki długi, ale jak się rozpiszę, to czasami nie wiem, kiedy przestać ! 
Zapraszam Was dzisiaj na mojego ASKA i INSTAGRAMA
Do napisania ! 

71 comments:

  1. Wysokie czoło i okrągła twarz? Skąd ja to znam... Mam ten sam problem i tak jak ty pogodziłam się z tym. No i mega fajny post :)

    ReplyDelete
  2. Życie jest za krótkie na to, by wstydzić się siebie :)
    ❤ blog

    ReplyDelete
  3. Jesteś niesamowicie podobna do mojej znajomej ze szkoły o.O

    ReplyDelete
  4. Ja z pewnością siebie nie mam już problemu :) Pozbyłam się go trzy lata temu :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Też lubię koszykówkę :D Dobrze, że piszesz o pewności siebie, to ważny temat i dotyczy wielu osób. Tak wiele z nas ma z tym problem.. Twoja historia jest bardzo motywująca i pokazuje, że nie ma rzeczy niemożliwych - dla chcącego nic trudnego, ze wszystkim można sobie poradzić, wszystko można zmienić! :)

    ReplyDelete
  6. Ja już od 4 lat jestem pewna siebie! :) Jaka jesteś drobniutka! :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Każdy z nas ma jakieś kompleksy. Uważam że nie należy się nad nimi użalać tylko starać się je zaakceptować. Też jestem niska i uwierz mi że małe jest piękne :)

    Mój kawałek internetu

    ReplyDelete
  8. przyjemnie czyta się twoje posty, będę zaglądała tu częściej:)
    + trochę mi brakuje do upragnionych 600 obserwatorów:\ byłabym wdzięczna za obserwacje za którą na pewno się odwdzięczę! zapraszam:) -> klik

    ReplyDelete
  9. Każdy z nas ma jakieś wady i zalety. Ale najważniejsza jest samoakceptacja. Jesteśmy wyjątkowi na swój sposób. A jeśli zaakceptujemy te nasze drobne kompleksy nie będą one się tak rzucać w oczy :)
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Każdy jest inny, wyjątkowy na swój sposób. Kompleksy to ciężki temat. Śliczne zdjęcia :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Hej, widzę że tak jak ja masz w tym roku maturkę :)
    Bardzo fajne zdjęcia, a co do pewności siebie to warto ją mieć. Ja sam dopiero może od 2 lat jestem pewniejszy siebie, chociaż metamorfoza przychodziła mi z wielkim trudem :(
    Powodzenia w dalszym blogowaniu i zapraszam do mnie www.sebawear.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Ja swoją przygodę z liceum dopiero zaczynam, jednak już jutro czeka mnie próbna matura ustna z języka polskiego(mam polonistkę fanatyczkę) :(
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  13. Super post.
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://sialabala.blogspot.com/

    PS: Za każdą obserwację oraz komentarz się odwdzięczam ;)

    ReplyDelete
  14. Bardzo motywujący i pozytywny post! :)

    ReplyDelete
  15. Ja nienawidzę sportu, a kosz już w ogóle mi nie podchodzi.
    ❤ blog

    ReplyDelete
  16. Kompleksy w duzym stopniu zaleza od ludzi z jakimi sie zadajemy, jezeli oni mas doceniaja to stajemy sie bardziej pewni siebie. Powodzenia na maturze! Ja na szczescie juz mam to za soba :p http://barbaretbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Świetnie! O to chodzi, odkryłaś sekret.
    Gratuluje.
    Również piszę o pewności siebie, spełnianiu marzeń itd. Zapraszam :)
    https://swiatly.wordpress.com

    ReplyDelete
  18. No to teraz pusta karta, wszystko zaczynasz od nowa:) Powodzenia!<3

    http://www.justcleo.pl/2016/03/powder-pink-coat-grey-hat-stripes.html

    ReplyDelete
  19. Tez mam wysokie czoło ale kiedy potrzebuje sie :) wkoncu to moje czoło a nie kogoś :)
    www.kayleenbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Pewność siebie to podstawa! ;)

    zapraszam do mnie, na nowy, post, zachęcam do komentowania i obserwowania!
    polevskyfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Super piszesz :)
    Fajny blog więc obserwuję i zapraszam do siebie
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Rany, jak ja dawno w kosza nie grałam... A co do tematu posta to jest mi bliski ;) Byłam strasznie szarą myszką kiedyś, masa kompleksów itp. Po za tym byłam zupełnie inna niż moi rówieśnicy. Teraz tak naprawdę cieszę się, że nie byłam taka jak oni i wiem, że trzeba robić swoje i nie patrzeć na to co mówią inni ;) Pozdrawiam :)
    http://lady-awa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Ej mam ten sam problem XDD Też mi się wydaje że jak splącze włosy w kucyk to wyglądam jak potór XD Ostatnio nie brak mi pewności czy wiary w siebie XD Ale też kiedyś małam z tym wielki problem, pamiętam jak strasznie bałam się sama wchodzić do lekarza czy gdziekolwiek pomogło mi wmówienie sobie że nikt tam mnie nie ugryzie i jeśli ja będę dla nich miła to oni powinni być dla mnie :)
    http://liveivette.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Masz bardzo bardzo dużo racji! Co prawda bardzo długi ten post, ale mam nadzieje, że pomożesz tym, którzy tego potrzebują. Też kiedyś miałam takie probemy... Z resztą - kto ich nie miał?
    artcharlotte.pl

    ReplyDelete
  25. Każdy z nas ma jakieś kompleksy. :)

    ReplyDelete
  26. Czasem dobrze odciąć osoby, które ciągną nas w dół. Ja tak zrobiłam w tym roku, wiele osób mówiło mi, że to głupota, ale jeśli miałam wspierać kogoś kogo zachowanie potępiam i kto próbuje budować swoją pewność siebie na mojej to po moim trupie. Każdy z nas ma kompleksy, ale można je dobrze wykorzystać i zmienić je na naszą zaletę :)

    ReplyDelete
  27. Według mnie z kompleksów powinniśmy robić zalety, co wpłynie na naszą pewność siebie :)

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Ja mam sporo kompleksów :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. świetny, lekki wpis, super się go czytało<3
    obserwuję jako #88, zapraszam do siebie i liczę na rewanż:*
    xoxo

    ReplyDelete
  30. Ja zawsze miałem na odwrót, bo wyglądałem starzej :D Nie powinnaś mieć kompleksów wyglądasz świetnie pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  31. Najważniejsze to znać swoją wartość i mieć pewność siebie. Według mnie jesteś bardzo ładna, ale to zrozumiałe, że każdy ma jakieś kompleksy mimo wszystko. Bardzo mądry i motywujący post - podziwiam Cię. : )
    http://ksiazkopinie.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Myślę, że przede wszystkim należy unikać osób, które nas oceniają. Nikt nie ma prawa tego robić. Tylko krytyka konstruktywna może być dla nas dobra. Negatywne oceny mogą spowodować, że jeszcze bardziej się w sobie zamkniemy, a przecież nie o to chodzi. Musimy się otwierać na świat, razem z naszymi kompleksami - tacy, jacy jesteśmy, jesteśmy przecież najlepsi. Warto polubić samego siebie, wtedy żyje się pełnią życia ;)

    mherdzik.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Pewność siebie jest bardzo ważna. Każdy z nas ma jakieś wady i zalety - taka cecha ludzka, nic na to nie poradzimy, powinniśmy je tylko starać się zaakceptować. Oby więcej takich motywujących postów! :)

    ReplyDelete
  34. Pewność Siebie jest najważniejsza, bez niej byłoby w życiu ciężko!
    Jesteś bardzo piękna, a w kucyku Ci do twarzy :)

    ReplyDelete
  35. Masz racje pewnośc siebie jest najważniejsza! Bez niej było by nam cięzko a ty to ślicznie rozpisałaś ,3 Bardzo sliczna koszula ,3

    ReplyDelete
  36. Masz rację.post super.czekam Na więcej

    ReplyDelete
  37. Superowy pościk! <3 fajna koszula! obserwuje bloga i pozdrawiam <3

    nikolaa123.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Pewnośc siebie jest bardzo ważna bez niej właściwie nic by nie było. Super post!
    http://glessfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Masz rację bardzo fajny post czekam na następne :) Pozdrawiam <3 http://mrozikyblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. Czasem pewność siebie trzeba stopniowo budować i pogłębiać :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Życie nauczyło mnie przede wszystkim tego, żeby nie słuchać gadania innych bo chociażby nie wiadomo jak człowiek się starał to i tak komuś coś nie będzie pasować.. Trzeba być sobą, szanować i kochać najbliższych, a przede wszystkim być pewnym siebie i tego czego się chce :)
    Pozdrawiam!
    https://xdowhatyoulove.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Baaardzo dobry post!
    pozdrawiam. polevskyfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Pewność siebie tak naprawdę buduję nas i nasz charakter, zauważyłam ,że inni ludzie wola poznawać osoby nie wstydzące się być sobą. Co do posta jak najbardziej się zgadzam ;)
    http://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Super post :)
    Zapraszam do mnie-----> http://truskaweczkabloguje.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. u mnie z pewnością siebie bywa różnie :P wszystko zależy od tego jaki mam akurat dzień :D
    http://kreconowlosaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Pewność siebie jest bardzo ważna, ale nie lubię osób zbyt pewnych siebie.

    racjonalny empiryk - klik

    ReplyDelete
  47. trudno jest taka pewnosc siebie budowac, kiedy wokol widzimy same sprzecznosci:/ ale warto, nie poddawac sie, bo od tego wiele w przyszlosci bedzie zalezec.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. Jej, super post, jednak uwaga, żeby nie przesadzic z tą pewnością siebie :) Zapraszam do siebie w wolnej chwili xoxo julczim.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Świetny post i bardzo ładne zdjecia!;)
    Mogę prosić o poklikanie w 3 ostatnie linki ?? http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/03/drugie-zamowienie-z-dresslink.html

    Bardzo mi pomożesz;) Buziaki ;)

    ReplyDelete
  50. ja mam podobny problem :) jestem strasznie zakompleksiona i nie umiem sobie z tym poradzić. Ale jest troooszeczkę lepiej. Kiedyś uważałam, że z moimi okrągłymi policzkami wyglądam głupio i niepoważnie, teraz je akceptuję :)

    ReplyDelete
  51. Pewność siebie w tych czasach jest niezmiernie ważna. Trzeba bronić swojego zdania, bo inaczej ludzie wcisną nam kit, a my w to uwierzymy i będziemy postępować nie tak jak byśmy sami chcieli. Świetny post, pozdrawiam Cię serdecznie ;)
    pauuls.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Pewność siebie jest ogromnie ważna. :)

    ReplyDelete
  53. Pewność siebie... właśnie. Mam z tym problemy, zresztą tak jak moja bohaterka w opowiadaniu, które znajdziecie na moim blogu http://jakoopowiadania.blogspot.com/
    Zapraszam!

    ReplyDelete
  54. Bardzo motywujący post. Osobiście jestem bardzo nieśmiała i boje się być osobą pewną siebie :) a co do sportu, ogólnie nie lubię drużynowych. Ale kosz ujdzie :)

    ReplyDelete
  55. Replies
    1. Od nazwiska, haha :D Dzięki ! ;)

      Delete
  56. Świetny blog, bardzo podobają mi się twoje notki, ich estetyka! Obserwuje i liczę na to, że tobie również spodoba się mój i zrobisz to samo :) maarzycieelka.blogspot.com

    ReplyDelete
  57. W tym świecie każdemu potrzebna jest pewność siebie, zgadzam się z tym w 50%
    Bo z jednej strony to tak a kiedy osoba jest obrażona traci ją i niema jej skąd wziąć ;/ Plus pewności siebie to na pewno kontakt z otoczeniem i nieznajomymi ludźmi z którymi dla ''pewnych siebie'' jest łatwiej się zapoznać :)
    Świetny post! :*
    http://anita-bloog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. blog naprawdę przyciąga wyglądem, a treścią zaskakuje :) zainteresowała mnie tematyka bloga, poruszasz fajne tematy :)

    http://czarnonabialymm.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. Super post. Swietne zdjecia ;D

    ReplyDelete
  60. Pięknie napisane.....
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  61. Pięknie napisane........
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  62. oj tak, sztuką jest być pewną siebie. Zawsze miałam i mam z tym problem
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)