March 31, 2016

Nie daj sobie wmówić, że jesteś gorszy.

Heej !
Jak tam Wam minęły święta ? No ja spodziewałam się u siebie czegoś zupełnie innego, więc nie bardzo jest o czym opowiadać. Wróciłam wczoraj do szkoły, czas wziąć się porządnie do nauki..a mi się nie chcę. Został mi jednak tylko miesiąc, więc muszę się spiąć i dać z siebie wszystko ! 
Ostatnio zastanawiałam się nad tym, dlaczego wciąż dążymy do ideału ? Dlaczego tyle ludzi wciąż powtarza sobie, że nie są wystarczająco dobrzy ? Jak sobie z tym poradzić ? Myślę, że recepty na to do końca nie ma, wszystko zależy od człowieka, od jego charakteru. Przykre jest jednak do, gdy widzimy coraz więcej osób, które nie wiedzą co zrobić ze sobą i ze swoim życiem, które nie doceniają tego, co mają. Czują się niepewni, zagubieni, osamotnieni. A przecież żyjemy na świecie pełnym ludzi. Paradoksem jest więc to, że właśnie ludzie sprawiają, iż tak się czujemy.


Życie nie jest proste. Na swojej drodze napotykamy setki problemów, z którymi musimy sobie poradzić. Ale dlaczego jeszcze bardziej sami  komplikujemy wszystko ? Dlaczego nie potrafimy sami siebie docenić ? W okół nas są osoby, które ciągną nas na dno. To okropne. Dość często słyszymy czy widzimy typowe ideały człowieka. Kobieta powinna być najlepiej wysoką blondynką, z dużymi piersiami i fajnym tyłkiem. Facet umięśniony, brunet, niebieskie oczy, ubrany modnie, bo przecież teraz nie wypada ubrać byle czego. W telewizyjnych reklamach pojawiają się modelki, które pokazują, jak to jest być piękną i jak do tego dążyć. Przez to wiele kobiet, głównie nastolatek, popada w kompleksy, zaczyna czuć się źle w swoim ciele, czuć się nic nie wartym. Co, jeśli otaczają się osobami, które wciąż czegoś od nich wymagają, które powtarzają im, że są do niczego, że nic nie potrafią ? Niestety takich przypadków jest wiele. Dorośli ludzie, którzy może się wydawać, że są rozsądniejsi. A jak to bywa w ich związkach ? Gdy jedna osoba obraża drugą, bo coś poszło nie po jej myśli ? Gdy zrzuca winę na swojego partnera ? To wszystko niszczy osobowość. 
Każdy z nas powinien znać swoją wartość. Niestety niezwykle trudno jest sobie poradzić z samym sobą tak naprawdę. Kiedy inni powtarzają nam, że jesteśmy nikim, jak mamy wierzyć w coś innego?
Powinniśmy zacząć zastanawiać się nad tym, co dobrego nas cechuje. Skupiamy się na tym, co najgorsze. Najbardziej zapamiętujemy te przykre słowa. Po co ? Przecież nikt nie ma prawa nas oceniać. Nikt nie przeżyje życia za nas. Wszystko powinno być więc zależne od nas. Jeśli jednak sami w siebie nie uwierzymy, ludzie również nie będą nas traktować poważnie. 
Nie możemy dać się niszczyć ! Ciągle powtarzamy sobie to, co złego nas spotyka. Wieczorami przypominamy sobie błędy, które popełniliśmy za dnia. A gdyby tak zacząć robić listę tego, co dobre ? Wypisać rzeczy, które sprawiły, że na naszej twarzy pojawił się uśmiech. Ludzi, którzy uśmiechali się dzięki nam. Pomyśleć o tym, jak wiele zrobiliśmy, czego się nauczyliśmy, czego nauczyli nas inni. Czy życie nie wyglądałoby lepiej ? Każdego ranka wstawalibyśmy z myślą, że znów spotka nas coś nowego, zamiast myśleć o tym, że znów musimy się przygotowywać i iść do szkoły/pracy ze sztucznym uśmiechem na ustach. 
Nie możemy pozwolić, by ktokolwiek zaniżał naszą wartość. W szczególności my sami. Jeśli sami będziemy się szanować, nikt inny nie spróbuje nawet potraktować nas inaczej. Chyba że będzie zazdrosny, ale who cares ? 
Każdego ranka powtarzaj sobie, jak wiele jesteś wart ! Nie ma takiej drugiej osoby jak Ty ! Uśmiechaj się, pokazuj, jak szczęśliwa z życia jesteś. Przecież to najpiękniejszy dar. Nie pozwólmy niepowołanym ludziom wtargnąć do naszego życia i uwłaczać naszej osobowości, niszczyć nas. Odrzućmy ich od siebie. Wiem, że bywa to trudne, bowiem czasami na sam dół ciągną nas przyjaciele, partnerzy, rodzina. Ale trzeba znaleźć jakąś granicę, której nie można przekraczać. Jeśli ktoś nas nie traktuje z szacunkiem, nie możemy im na to pozwalać, trzeba powiedzieć stop ! 



Nasze życie zmieni się kolosalnie. Ale nie na gorsze. Uwierzcie mi. Wszystko zależy od nas. Tak jak kiedyś wmawialiśmy sobie, że ,,jesteśmy nikim", tak teraz mówmy ciągle o tym, że ,,jesteśmy kimś". Przecież wtedy będziemy o wiele szczęśliwsi. Będziemy radośni i zarażać tym innych. 
Oczywiste jest, że ludzie zadowoleni i szczęśliwi, wzbudzają więcej sympatii. Jeśli tacy będziemy, to będziemy przyciągać do siebie tych dobrych ludzi, którzy będą dla nas oparciem. 
_________________
Jak widzicie na moim blogu jest typowy misz masz. Trochę mody, trochę zdjęć, trochę przemyśleń. Cała ja. Pojawi się tutaj dużo postów zupełnie innego typu. Ale blog ma przedstawiać mnie. Nie jest on nastawiony na żadną konkretną tematykę. Wiem, że są ludzie, którzy za tym nie przepadają. Przykro mi, aczkolwiek nie zamierzam tego zmieniać. Cieszę się z tego, że mogę tutaj pokazywać całą siebie. 
Dziękuję za to, że tak często mnie odwiedzacie. Uwielbiam Was ! :D
Do napisania.

49 comments:

  1. śliczny kolor szminki!! :)
    https://ruudegirls.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ja akurat przepadam za takim miszmaszem.

    Mój blog

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam takie pięknie ubrane w słowa posty z dodatkiem zdjęć. :)

    http://karox96.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Ja mam takie samo podejście do bloga, prowadzę swojego o nieokreślonej tematyce.
    photoobiektywna.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ja jak chce coś w sobie zmienić, to nie robię tego dla innych, albo bo ktoś mi powiedział,że źle wyglądam, tylko DLA SIEBIE SAMEJ. Żebym ja się lepiej czuła, a nie ktoś.
    Do napisania ! 😊☺

    ReplyDelete
  6. Racja zgadzam się z tobą, teraz w telewizji i nie tylko są szczuplutkie modelki z przerwą pomiędzy nogami, i nie dawno był na to taki szał że o matko, ja takowej przerwy nie mam i myślę że połowa jak nie więcej kobiet na świecie jej nie mają bo to zależy od układu kości i takie tam inne biologiczne sprawy, na początku byłam lekko przybita ale teraz nie obchodzi mnie to lubie całkiem moje nogi i to że się ze sobą stykają XDD Wiem żałosny przykład, ale to pierwsze co mi wpadło do głowy XDD
    A pozatym to w końcu każdy jest kimś i trzeba wierzyć w siebie :D ♥
    A co do tego misz maszu na twoim blogu mi to jak najbardziej odpowiada! Jest różnorodność i zawsze znajduję tu super posty i przede wszystkim ciekawe!♥
    Pozdrawiam!♥
    http://liveivette.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przykład jeden z najprawdziwszych. :)
      Cieszę się, że komuś się podoba to, co piszę ! Naprawdę mnie to motywuje. Dziękuję ! <3

      Delete
  7. Mój blog też nie ma określonej tematycy, ale zauważyłam, że każdy post komuś przypada do gustu. Uważam, że to jest dobry sposób zaineteresować więcej ludzi.

    ReplyDelete
  8. Motywujący post ! Bardzo ciekawie napisane, aż chce się czytać :D Fajne zdjęcia !

    ReplyDelete
  9. Bardzo mądry i motywujacy post! Ja mam mega niska samoocenę :( śliczne zdjecia! Pozdrawiam i zapraszam:
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Masz świetnego bloga Twoje posty są naprawdę bardzo interesujące obserwuję i mam zamiar zostać biernym obserwatorem Emotikon smile
    zapraszam do mnie
    nowy post:
    dblazkowska.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Świetny post :*! Trzeba w wierzyć siebie najmocniej jak tylko się da.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    ReplyDelete
  12. Świetnie napisany post :))
    Tak naprawdę nie ma ludzi gorszych i lepszych. To nasza podświadomość kreuje sobie taki podział. Nie powinniśmy nigdy uważać się ani za gorszych, jak i w drugą stronę - ani za lepszych od innych :)
    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Nie możemy ludzi dzielić na tych lepszych i gorszych :) Dobrze napisane , miło się czyta :D ;3 Zapraszamy http://agssymi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Niestety prawda jest taka, że w dużej mierze przed media mamy trochę namącone w głowie. Gdzie się nie obrócimy to widzimy jak mamy wyglądać, co jeść, co kupować, co jest modne a co nie. Jednak w życiu nie tylko o to chodzi. Dla mnie istotniejsza jest wiara w siebie, we własne możliwości, rozwijanie pasji i życie chwilą, radość z drobnostek. Dużo osób teraz o tym zapomina, dążąc do nie istniejącego ideału. Także zgadzam się jak najbardziej z tym co napisałaś i miło się Ciebie czyta :) Po za tym śliczne zdjęcia :) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  15. Nie możemy pozwolić na to, by ktoś zaczął rządzić naszym życiem. Możemy się doskonalić ale wszystko musi wypływać z własnych chęci. Ideałów nie ma, ale idealne życie to takie, kiedy idziemy z podniesioną głową i wiemy, że możemy wszystko.
    Pozdrawiam i zapraszam http://dramabeautyy.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Bardzo mądrze napisane + ładne zdjęcia :P

    ReplyDelete
  17. Świetny post! Według mnie to my sami wmawiamy sobie, że jesteśmy gorsi od innych i trudno z tym walczyć kiedy widzimy te wszystkie ,,ideały'' w telewizji. Świetna motywacja i wartościowa treść. Na pewno jeszcze tu zajrzę ;)

    ReplyDelete
  18. tyle mądrości płynie z tego posta, że aż miło czytać
    to prawda, czemu ludzie tak determinują się słowami innych? nie wiem, coś w nas takiego jest, że tak bardzo nas to boli :/

    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Dokładnie to samo sadze :* Pięknie bapisane.. Koffam takie blogi jak twój.. Zostanę na dłużej!! Ps. Zazdro szablonu bloga

    ReplyDelete
  20. Dokładnie tak samo sądze!! Pięknie napisane

    ReplyDelete
  21. Gorszy, lepszy... nigdy nie tolerowałam i nie będę tolerować takiego podziału. Najważniejsze, aby wierzyć w swoje możliwości i starać się być po prostu dobrym człowiekiem. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Zgadzam się z tym, że każdy z nas powinien znać swoją wartość :) Super post!
    Przecudowne zdjęcia :3
    clauditta-blog.blogspot.dk

    ReplyDelete
  23. Ciekawy post, i zgadzam się z tym co tutaj napisałaś, widać że masz potencjał :D

    ReplyDelete
  24. Mnie te się nie chce uczyć szczególnie po tej świątecznej przerwie ;)
    Śliczne zdjęcia :P
    Obserwuję ;)
    anitabloguje.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Mądrze piszesz! Post motywacyjny. Trzeba mieć szacunek do siebie jak i odczuwać radość ze swojego istnienia i zaakceptować wady- co nie zawsze jest proste.Nie ma ludzi gorszych i lepszych.Dla mnie taki podział nie istnieje.Człowiek nie jest istotą idealną. Pozdrawiam ;) oddajmimojeciastko.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Fajny post, tylko że u mnie jest tak że wierze w siebie ale chłopacy z mojej klasy się ze mnie wyśmiewają i wtedy czuje sie gorsza
    Zapraszam do mnie na bloga http://laurenpachnia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Bardzo dobrze wszystko napisałaś. Zgadzam się z Tobą w 100%.
    Do mnie parę dni temu dotarło to, że życie nie jest kolorowe i nie zawsze jest super. Przykre i złe sytuacje tak naprawdę nas tego uczą.

    nicolenicky01.blogspot.com <<<

    ReplyDelete
  28. Sytuacje niesprzyjające nam tylko nas uczą o rozsądnym postępowaniu w przyszłości. Nie można sobie dać wmówić,że jest się gorszym, trzeba walczyć też o swoją osobę i pokazać charakter z innej strony, ze swojej prawdziwej.

    My blog - Click!

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. Super zdjęcia. Zgadzam się z tobą że ludzie nie wiedzą co zrobić ze swoim życiem, bo nie mają kogoś kto by im pomógł. Życzę powodzenia w dalszym blogowaniu :)

    ReplyDelete
  31. Bardzo mądre słowa! Zgadzam się w 100%!
    myteensweetlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. To jest smutne, że większość ludzi nie czuje się dobrze takim jakim jest i uważa, że jest nikim. To w 100% jest nie prawda. Każdy jest inny i to go czyni wyjątkowym. Co by było gdyby wszystkie dziewczyny wyglądały jak super modelki, natomiast chłopacy jak mister świata? Czy to by nie było chore? Dlatego każdy jest piękny i nawet jeśli ma jakieś według niego kompleksy, to powinien zwracać uwagę tylko na zalety.

    Pozdrawiam kochana :*
    http://glamcia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Aj aj ja jestem osobą, która nie wie co zrobić ze swoim życiu. Chodzi głównie o to, że kończę szkołę i czas ruszyć dalej ale warunki u mnie w miasteczku są takie, że nie wiadomo czego się chwytać. Jedyne co wiem to to, że nie chce iśc na studia :) Życzę Ci powodzenia w nauce i dużo motywacji żeby sobie wszystko powtórzyć :D
    anonimoowax.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. wystarczyło by jakby po prostu każdy sam siebie pilnował i swojego nosa :)

    ReplyDelete
  35. Świetny post i super zdjęcia. Będę częściej wpadał na Twojego bloga. :*

    ReplyDelete
  36. Bardzo ciekawy post i super zdjęcia :)
    Obserwuję
    Zapraszam do mnie!

    ReplyDelete
  37. Bardzo spodobał mi się Twój design bloga, co do posta to świetne fotki! Mądrze napisany tekst!!! Pozdrawiam :) aureliagierut.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Idealny design bloga!Właśnie takiego szukałam:)
    Bardzo podobają mi się Twoje brwi,mają idealny kształt,nie to co moje:(
    Ja w sumie mam bloga o jednej tematyce,ale zdarza się,że piszę o innej:)

    ReplyDelete
  39. A ja myślę, że ludzie chcą być jedyni w swoim rodzaju, dlatego dążą do "swojego ideału". Chyba każdy były szczęśliwy, gdyby ktoś chciał być takim jak on. Wtedy się czuje, że coś się osiągnęło.
    >foxydiet<

    ReplyDelete
  40. śliczny blog!! Mam pytanie czy to jest twój naturalny kolor włosów bo strasznie mi się podoba :>
    tina-and-saba.bogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak w połowie. Kiedyś farbowałam, a teraz powracam do swojego naturalnego koloru i od roku nie farbuję. ;)

      Delete
  41. Ciekawy temat do rozmyślań ;) To jest właśnie problem naszej cywilizacji, że zajmujemy się takimi rzeczami, wciąż za czymś gonimy i chcemy być lepszymi od innych...To bez sensu, bo są rzeczy o wiele ważniejsze. Niestety, taka jest nasza cywilizacja :/
    http://troche-od-rzeczy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. Bardzo podoba mi się post, jest taki prawdziwy. :)

    ReplyDelete
  43. Ja na szczęście nie mam żadnych problemów z chociażby ta moda do bycia ideałem, nikt nie moze mi wmówić ze jestem gorsza.
    Mądry post. Pozdrawiam,
    modaidekoracje.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. świetny post <3
    obserwuję
    http://poziomka1.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)